#poradniki-do-gier

Komputer do gier dla Metal Gear Solid 5

Kup komputer dla Metal Gear Solid 5

Metal Gear Solid 5 Phantom Pain – to gra komputerowa z gatunku Action Shooter, Stealth stworzona przez Kojima Productions w 2015 roku na platformy Microsoft Windows, Sony PlayStation 3 / 4, Xbox One, Xbox 360.

 

 

Treść:

  1. Komputery do gier dla graczy
  2. O grze
  3. Wymagania systemowe dla Metal Gear Solid 5 na PC
  4. Jak wybrać najlepszy komputer PC dla Metal Gear Solid 5?
  5. Recenzja gry Metal Gear Solid 5
  6. Atmosfera
  7. Gameplay
  8. Grafika
  9. Wybór najlepszego PC dla Metal Gear Solid 5 od ARTLINE
  10. Pytania i odpowiedzi

 

 

O grze

Wcielamy się w dowódcę Diamond Dogs PMC, Snake'a, próbującego wytropić niebezpiecznego i tajemniczego złoczyńcę Skulla.

Gra otrzymała wysokie oceny zarówno od krytyków, jak i graczy.

 

 

Wymagania systemowe dla Metal Gear Solid 5 na PC

 

Wymagania systemowe Metal Gear Solid 5 Phantom Pain są niskie. Gra została wydana w 2015 roku, więc dziś rzadko można znaleźć komputer, który nie jest w stanie jej obsłużyć.

 

Minimalne wymagania systemowe dla Metal Gear Solid 5

  • Procesor: Intel Core i5-4460
  • PAMIĘĆ RAM: 8 gigabajtów
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 650
  • System operacyjny: Windows 7 (64-bit)

 

Zalecane wymagania systemowe dla Metal Gear Solid 5

  • Procesor: Intel Core i7-4790
  • PAMIĘĆ RAM: 8 gigabajtów
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 760
  • System operacyjny: Windows 11 (64-bit)

 

 

Jak wybrać najlepszy komputer PC dla Metal Gear Solid 5?

 

Jaki procesor jest potrzebny do Metal Gear Solid 5?

Do Metal Gear Solid 5 wystarczy 4-rdzeniowy procesor. Zalecamy wybór spośród najnowszych generacji procesorów Intel i AMD: Intel Core i5-10100F / 12100F / AMD Ryzen 3 3300X.

 

Jakiej karty graficznej potrzebujesz do Metal Gear Solid 5?

Do tej gry można użyć karty graficznej Nvidia GeForce GTX 1650. Nvidia GeForce GTX 1660 jest również odpowiednia.

 

Ile pamięci RAM i jakiego dysku potrzebujesz do Metal Gear Solid 5?

W przypadku Phantom Pain wystarczy 8 gigabajtów pamięci RAM i dysk twardy.

 

 

Recenzja gry Metal Gear Solid 5 Phantom Pain

 

Atmosfera

Gry Hideo Kojimy są zawsze dużymi i złożonymi dziełami z głęboką fabułą i dużym nagromadzeniem mechaniki i różnych elementów gry. Przez wiele lat seria Metal Gear Solid była główną serią dla Kojima Productions: od 2005 do 2015 roku wydano cztery gry, z których każda jest ze sobą powiązana. W 2015 roku ukazała się najnowsza odsłona MGS, która stała się największą grą z serii.

Wcielamy się w Snake'a, który budzi się w szpitalu po 9 latach spędzonych w śpiączce. Eksplozja zabrała nam nie tylko 9 lat życia, ale także rękę, a my szybko przekonujemy się, że wiele osób bardzo chętnie pozbawi nas życia. Gra rozpoczyna się jako korytarzowa gra akcji z fabułą, dużą ilością przerywników filmowych i minimalną swobodą działania. Ale wkrótce otwiera ogromny otwarty świat i pozwala graczowi poruszać się tak, jak chce.

 

Gameplay

Metal Gear Solid 5 to skradankowa gra akcji z otwartym światem, której akcja rozgrywa się w Afganistanie i Angoli. Snake zostaje odnaleziony przez swoich przyjaciół, którzy proponują mu ponowne stworzenie własnej armii. Aby to zrobić, będziemy musieli wykonywać różne zlecenia: od sabotażu po eliminację celów, zarabiając walutę na rozwój bazy, która jest osobną lokacją. Główny wątek fabularny dotyczy tajemniczej osobowości Czaszki i jego armii, która korzysta nie tylko z zaawansowanych osiągnięć mechaniki, ale także genetycznie zmodyfikowanych superżołnierzy, a także wielu innych nietypowych postaci, które praktycznie posiadają supermoce.

Każda misja rozpoczyna się od lądowania helikoptera. Śmigłowiec jest naszą mobilną kwaterą główną, centrum między misjami, z którego będziemy wydawać rozkazy. To tutaj będziemy zarządzać, a w grze jest tego sporo. Musimy odbudować bazę, rekrutować pracowników, przydzielać ich do grup, wysyłać grupy do zadań drugorzędnych, aby uprawiać walutę, otwierać broń, angażować się w odkrycia badawcze, ulepszać protezy i tak dalej. Do tego wszystkiego wykorzystamy ręcznie zebrane zasoby, a następnie poddamy je recyklingowi, aby ulepszyć wszystkie powyższe elementy. Daje to głębię, ale także spowalnia rozgrywkę. Nawet na budowę trzeba czekać określoną ilość czasu: od 15 minut do godziny. Jednocześnie grę można ukończyć w 60 godzin.

Wybieramy punkt zrzutu, wyskakujemy z helikoptera, wsiadamy na konia i docieramy do celu. Misje są w większości takie same: zniszcz cel lub kilka celów, sabotuj, wykradnij prototypową broń lub zdobądź informacje, uratuj więźnia. Będziemy to robić przez bardzo długi czas, ale niektóre misje rozmywają się z główną fabułą gry. Wtedy zaczyna się zabawa, bo musimy radzić sobie z różnymi tworami mechaniki i inżynierii genetycznej. W takich momentach często pojawia się główny antagonista gry, Czaszka, człowiek o strasznej twarzy i jeszcze straszniejszych manierach. Ale fabuła tutaj jest bardzo powolna, najczęściej trzeba wykonać około 5-7 zwykłych zadań, aby trochę awansować. Każda misja zaczyna się i kończy jak film, z tylko jedną animowaną przerywnikiem i stale obecnymi napisami końcowymi, które nudzą się po kilku misjach. Mała dawka próżności w każdej misji.

Metal Gear Solid 5 oferuje ciekawą rozgrywkę zorientowaną na skradanie. W większości przypadków gra pozwala na ukończenie misji w dowolny sposób, ale jeśli przejdziemy ją w trybie skradania, będzie znacznie ciekawiej. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ od samego początku gracz otrzymuje minimalną liczbę możliwych akcji i tłumik na kilka strzałów. Szczerze mówiąc, Hitman ma pod tym względem ogromną przewagę, bo w Metal Gear Solid 5 trzeba powtarzać te same czynności. Po pierwsze: obejść wszystkich prosto do celu. Po drugie: obejść większość wrogów, zabijając lub ogłuszając niektórych z nich, przesłuchując ich przy okazji. Po trzecie: zabij wszystkich otwarcie. Istnieje kilka metod zabijania: strzelanie, walka wręcz, skradanie się (z ukrycia lub na ziemi). Ta ostatnia metoda jest o tyle irytująca, że w Phantom Pain nasz Snake chodzi bardzo wolno, więc trzeba poświęcić sporo czasu na wyeliminowanie tylko jednego żołnierza. Tłumik psuje się po 10-12 wystrzelonych pociskach, znalezienie go w początkowych lokacjach jest prawie niemożliwe, potem będzie więcej skrzynek z tłumikiem. To koniec jakichkolwiek noży, rzutek czy zainscenizowanych momentów na ciche zabijanie. Boty po prostu patrolują okolicę i czasem prowadzą krótkie dialogi, nie mają indywidualnych zadań jak w Hitmanie. Szybko się to nudzi, a w większości przypadków nie tylko musimy powtarzać te same czynności, ale też chodzić w te same miejsca.

Otwarty świat w Metal Gear Solid 5 jest całkowicie martwy. Składa się z punktów kontrolnych i baz, które łączą pustynne drogi. Można na nich spotkać jedynie małe patrole i różne zwierzęta, które w rzeczywistości nie mają żadnego znaczenia. Punkty kontrolne powinny być plądrowane w poszukiwaniu zasobów, podobnie jak różne bazy, ponieważ można tam również znaleźć przepisy na crafting. Można kraść różne pojazdy naziemne, choć ich szybkość pozostawia wiele do życzenia. Naszym stałym towarzyszem jest helikopter, który może wspomóc nas ogniem i zabrać z naszych pozycji. Zaopatrzenie można wezwać w dowolnym momencie, a jedną z najzabawniejszych rzeczy jest konieczność wykradania zakładników, świadków, żołnierzy wroga, a nawet sprzętu na specjalnym spadochronie, który błyskawicznie ewakuuje ich do bazy. Do strzelania w grze wystarczy przycisk F, gdyż strzelanie z biodra gwarantuje ciągłe pudłowanie. Warto też zaznaczyć, że Phantom Pain ma bardzo wysoki TTC, a do zabicia jednego wroga potrzeba naprawdę wielu pocisków, jeśli nie strzela się w głowę. Headshoty są tutaj naprawdę grube.

 

Grafika

Pomimo tego, że Metal Gear Solid 5 został wydany w 2015 roku, gra nadal zachwyca oprawą graficzną. Lokacje są piękne i duże, burze i burze piaskowe są przyjemne, podczas których można działać cicho i pewnie. Jest zmiana dnia i nocy. Nie ma tylu efektów, ile bym chciał, a muzyka jest wyjątkowo słaba.

 

 

Підбираємо оптимальний ПК для Metal Gear Solid 5 від ARTLINE

 

Komputer do gier można kupić na stronie naszego sklepu internetowego. Jeśli spojrzysz poniżej, zobaczysz cztery wybrane konfiguracje dla Metal Gear Solid 5 Phantom Pain. Każdy z nich pozwoli ci uruchomić grę na maksymalnych ustawieniach i cieszyć się najnowszymi arcydziełami branży gier.

 

 

Standardowe wymagania systemowe dla Metal Gear Solid 5 na PC

Komputer ARTLINE Gaming X33 i5 12400F GTX 1650 4GB B3164 – komputer do gier z 6-rdzeniowym procesorem Intel Core i5-12400F (2,5 - 4,4 GHz). Jest to obecnie jeden z najlepszych procesorów pod względem stosunku ceny do jakości. Działa na 12 wątkach. Karta graficzna to Nvidia GeForce GTX 1650 (4 GB). Do dyspozycji jest 16 gigabajtów pamięci RAM (DDR4 / 3200 MHz) i 480-gigabajtowy dysk SSD.

Wysokie wymagania systemowe dla Metal Gear Solid 5 na PC

Komputer ARTLINE Home H55 i3 12100F RTX 3050 8GB B31641 – dostosowany do potrzeb graczy komputer z 4-rdzeniowym procesorem Intel Core i3-12100F (3,3 - 4,3 GHz), który działa na 8 wątkach, zwiększając tym samym poziom wydajności. Wspomaga go 16 gigabajtów pamięci RAM (DDR4/3200 MHz). Gamingowa karta graficzna Nvidia GeForce RTX 3050 (8 GB) pozwoli na zabawę z ray tracingiem, a dwa dyski umożliwią przechowywanie dużej ilości danych w plikach: SSD (480 GB) + HDD (1 TB).

Wymagania systemowe Ultra dla Metal Gear Solid 5 na PC

Komputer ARTLINE Gaming X38 i5 10400F RX 6600 XT 8GB BA1641 – gamingowa konstrukcja z 6-rdzeniowym procesorem Intel Core i5-10400F (2,9 - 4,3 GHz) w niestandardowej obudowie QUBE BREEZE. Wyposażony jest w gamingową kartę graficzną AMD Radeon RX 6600 XT (8 GB), która jest doskonałą opcją pod względem ceny i jakości. 16 gigabajtów pamięci RAM - złoty standard naszych czasów (DDR4 / 2666 MHz). Dyski na pliki: SSD (480 GB) + HDD (1 TB).

Wymagania systemowe 4K dla Metal Gear Solid 5 na PC

Komputer ARTLINE Gaming X91 i5 13600KF RTX 4080 16GB GR1642 - komputer do gier z 14-rdzeniowym procesorem Intel Core i5-13600KF (3,5 - 5,1 GHz) najnowszej generacji Intela. Zastosowana karta graficzna to nowość od Nvidii, czyli Nvidia GeForce RTX 4080 (16 GB). W komputerze znajdziemy 16 gigabajtów pamięci RAM (DDR4/3600 Gaming), dysk SSD M.2 NVMe o pojemności 480 GB oraz dysk HDD o pojemności 2 TB.